Inici | Contacte | Ajuda | A A A | RSS RSS 2.0

Anatomia de l'accidentalitat urbana 2009

Anatomia de l'accidentalitat urbana 2009 Servei Local de Seguretat | Social - 22/02/2010

A Sant Boi, s'aprima la silueta de la sinistralitat durant 2009... però continua preocupant el nombre d'atropellaments, tot i el seu descens.

En clau de seguretat viària, 2009 presenta a Sant Boi un balanç esperançador: els accidents han baixat un 9%; la lesivitat ha davallat en un 8%, fins i tot el nombre de vícitmes per atropellament ha caigut un 13%... tot i que encara preocupa el nombre de persones atropellades, que considerem inassumible: 59 ferides i una, tràgicament, morta. El perfil del conflicte viari continua clar: el 57% dels accidents s'esdevé dintre d'una intersecció (conseqüència probable d'estacionaments que dificulten la visibilitat, una desatenció a les prioritats o una velocitat inadequada o excessiva). El nombre de punts negres, en altre ordre, obre també l'espai a l'optimisme: el número d'indrets on s'hi han produït almenys 3 accidents amb víctimes ha minvat un 13%, en una tendència que emergeix vinculada amb les millores en el tractament geomètric d'aquestes vies. Finalment, les campanyes d'impulsió operativa i conscienciativa en l'evitació de conductes de risc, amb el suport de l'educació viària, permeten visualitzar un descens en el protagonisme de motocicletes i ciclomotors en la sinistralitat de vora un 13%, caiguada rellevant si pensem en la vinculació d'aquesta mena de vehicles amb els segments juvenils i amb elevades taxes de lesivitat. En aquesta esfera, no podem negligir un comentari en relació amb la bicicleta, aparentment sobre-representada en els nivells d'accidentalitat (un 2%: probablement molt per sobre del seu grau de presència en els fluxos quotidians de trànsit a la localitat).


Enllaç permanent:


 

Afegir comentari

Fitxa d'usuariIniciar sessió | Registrar-se